7.12.2016

תהליך בניה של חמור מעיסת נייר


עיסת הנייר כחומר פיסולי מחייב מבנה  (קונסטרוקציה) כשלב ראשון לתחילת העבודה, העיסות נייר למיניהן אינן עומדות בפני עצמן, אלה אם כן מדובר בדברים קטנים כתכשיטים כתוספת לפיסול פנים וכד'...

לימוד בניית המבנה הוא חלק חשוב בתהליך, רק לאחריו אנו לומדים את תהליך הציפוי והעיצוב הסופי בחומר-עיסת הנייר.
השלב הסופי ביותר שנותן לעבודה את הגימור הוא הצבע.

מיכל תלמידתי רצתה לעשות חמור, לא סתם חמור, אלה מן כזה חמור חמוד שהולבש בצביעה של רוכב אופנים אופנתי.

להלן הסבר על תהליך היצירה של החמור.
לפני הכל חשוב שתהייה לכם תמונה/ציור/סקיצה של האובייקט אותו אתם רוצים לפסל.
ראש החמור בנוי ממכלי פלסטיק שונים שהתאמנו ע"י חיתוך לצורה הרצויה, חשוב מאוד שהמבנים יהיו קשיחים ולכן אנו ממלאים את מכלי הפלסטיק בעיתונים. על אותו רעיון הכנו את הגוף רק הפעם לקחנו מכל פלסטיק גדול. את הגפיים הכנו מגלילי קרטון עבים שניסרנו לפי המידות הרצויות. לעיסה יש משקל רב לפני יבוש ולכן בנינו את הראש לחוד מהגוף ורק לאחר יבוש עשינו את החיבור בניהם. שימו לב בתמונה שההכנה לחיבור הראש נעשתה מראש.
לאחר שמילאנו את מכליי הפלסטיק בעיתונים וחיברנו אותם בצורה הנכונה לנו הוספנו עוד עיבוי מעיתונים במקומות להם רצינו לתת הדגשים לצורה המדויקת יותר. 




כפי שאתם רואים בעזרת עיבוי העיתונים נתנו את צורת האף והפה. לאחר מכן מקרטון חתכנו את האוזניים והדבקנו במקום


לפני  הציפוי בעיסת נייר המבנה צריך להיות עטוף במסקינטייפ .ציפינו את חלקו העליון של הראש, לאחר יבוש מצפים את השאר


במהלך העבודה על המבנה של הגוף והגפיים הנחנו את הראש למדידה, על מנת שנוכל לשמור על פרופורציות נכונות




הגוף מקבל את הציפוי בעיסת הנייר





שלב חיבור הראש וציפוי החיבור בעיסת הנייר.
 שימו לב, את שלב הציפוי ועיצוב הפה בעיסת הנייר שמרנו לרגע שהראש יהיה מונח בגובה.


שלב עיצוב הרעמה


תחילת שלב הצביעה


החמור מקבל חליפת רוכב אופניים, רק ע"י צבועה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה